Friday, July 29, 2011

Tips untuk kulit cantik, menarik, tertarik, kau memang tembam!

Hai, Assalammualaikum dan salam sejahtera. :) Apa khabar anda di sana? Harap semuanya baik-baik dan bagus-bagus ya. (Ayat bibik aku)

Di hari Jumaat yang mulia ini, aku nak kongsikan tips untuk anda semua. Tips untuk kulit cantik, menarik, tertarik, kau memang tembam! Heehe. Ya, benar! (ayat bibik lagi)

Pertama tamanya lah kan, kawan-kawan semua. Kita mestilah selalu membersihkan mukanya pun. Jangan pulak korang pergi bersihkan muka korang dengan sabun kuat Harimau! *mentang-mentanglah semangat Harimau Malaya* teeettt.. Jangan-jangan! Gunalah pembersih muka gitteeeeeeeuuuwwww.


Ha, aku pengguna setia produk Garnier.


For men pun ada kan? Boleh la jejaka handsome, macho kat luar sana kacak macam Fahrin Ahmad! weehhooooo! :)


Khas untuk jejaka.

Pastuh, jangan lupa untuk membersihkan muka bila nak tidur. Kalau macam aku, aku cuci muka tiga kali sehari kot. Masa pagi-pagi nak pergi kerja, pastu lepas solat zohor, then waktu petang balik kerja, dan sebelum tidur. Eh, empat lah! ampunkan aku...Huhuhuhu. :p

Then, anda bolehlah pakai pelembab muka takpun pelindung sinar UV yang sesuai. Macam aku yang dari pagi sampai petang duk kat office, aku pakai pelembab tebal sikitlah. Sebab...sebab..aircond pun boleh mengeringkan kulit dan menyebabkan kulit mengelupas! >__<

Makeup?? Aku tak minat. Bedak muka pun malas nak pakai! Hehehe. Sempoi sudahhh...:)

Tip seterusnya, anda boleh lah tambah side order, iaitu, pakai masker. Kalau rasa macam malas nak pergi beli masker, buat sendiri kat rumah pun boleh!! (yang ni aku update later,ok?)  tapi kalau untuk kulit berjerawat, aku syorkan cuba masker ni, aku pernah guna dulu, sangat berkesan! cepat je kering jerawat mawat semua. Harga pun murah sahaja dongggggg. (aku ni rindu bibik ke apa?) =__=''

Masker jerawat indah warni by mustika ratu
Lagi satu tips berguna, jangan lupa buat urutan. Aiissssh, bukan pergi rumah urut! Bukan jugak suruh pergi spa kat Bali sana tuh. Cuma buat urutan simple pada wajah anda yang jelitawan dan kacak itu. Gampang bukan? Teeehheeee..

Seeloknya guna tiga jari iaitu, jari kelingking, manis dan jari tengah. Ini adalah kerana tekanan yang dikenakan tak kuat sangat. So, muka anda tak cepat berkedut medut yaaaaaww!


Bila la kulit aku nak jadi macam ni? Haha.

OK, akhir kata terima kasih google untuk gambar yang tersebut di atas. Setakat itu sahaja perkongsian aku. Berjumpa di lain entri! CHOW!


4 comments:

Dayana Nasir said...

sayang..sebab garnier dengan aku memang tak kenaldengan aku. huhu

Balqis Shafikah said...

hehehe. aku pun baru je cuba garnier ni. seb bek ok. ;)

Ain said...

ain baru je berjinak jinak guna garnier tu. tupun guna yang pencuci muka tu jee . sebelom ni guna Safi :D

Balqis Shafikah said...

really?? urm, so far i guna garnier sgt ok, ain. :) lembut je produk ni.